6 pasi prin care te asiguri ca nu ai omis nimic la inchiderea de luna

Articol realizat cu sprijinul CIEL Romania in cadrul programului de informare pentru contabili.

Inchiderea de luna este un proces complex care presupune mai multe operatiuni:

  • inregistrarea tuturor tranzactiiilor pe baza de documente primare: facturi, bonuri, deconturi;
  • inregistrarea ajustarilor si a salariilor;
  • efectuarea reevaluarilor;
  • efectuarea inchiderilor: de TVA, de venituri si cheltuieli, descarcari de gestiune;
  • generarea balantei;
  • verificarea soldurilor;

Ulterior inchiderii de luna trebuie sa intocmesti si sa depui declaratiile fiscale.

Iata cum te asiguri ca vei avea o inchidere de luna completa si eficienta utilizand aplicatiile software financiar-contabile CIEL Romania.

1.Inregistrarea tranzactiilor pe baza documentelor primare

CIEL Gestiune comerciala V7 iti permite sa efectuezi toate tipurile de operatiuni de intrare si iesire din gestiune folosind optiunile disponibile in aplicatia software.

Pentru a fi usor de gasit, acestea sunt grupate in urmatoarele categorii: documente de intrare, de iesire, interne, de trezorerie si note contabile simple.

1

2.Inregistrarea ajustarilor si salariilor

Aceasta parte este deosebit de importanta si necesita o atentie sporita. Tocmai de aceea, CIEL Romania iti pune la dispozitie o serie de facilitati:

  • Pentru salarii este suficient sa detii aplicatia de salarizare CIEL Salarii. Astfel, dupa ce ai definit angajatii si ai introdus datele lunare (concedii medicale, de odihna sau majorari salariale) aplicatia iti genereaza declaratiile si notele contabile. Acestea se pot prelua automat in aplicatia financiar-contabila (Citeste si: Salariile o problema? Nu si cu CIEL );
  • Pentru cheltuieli si venituri in avans beneficiezi de o facilitate care iti permite inregistrarea initiala si descarcarea programata a acestor elemente;
  • Aplicatia CIEL Imobilizari V7 iti permite sa efectuezi amortizarea si inregistrarea acesteia (Citeste si: 5 pasi de parcurs in gestiunea imobilizarilor );
  • Pentru notele contabile pe care trebuie sa le realizezi la final de luna, poti seta sabloane apelabile imediat in nota contabila (Citeste si: Cum se opereaza notele contabile in CIEL V7 –Sfaturi utile )

3.Efectuarea reevaluarilor

Poti efectua automat aceasta procedura folosind optiunea Prelucrari -> Reevaluare inregistrari in valuta.

2

Notele contabile se inregistreaza instantaneu fara sa mai intervii asupra lor.

4.Efectuarea inchiderilor

Din CIEL V7 poti inchide automat atat TVA-ul, cat si veniturile si cheltuielile. In plus, poti efectua si descarcarea gestiunii.

Toate aceste facilitati sunt disponibile in campul Prelucrari, asa cum poti observa in imaginea anterioara.

5.Generarea balantei

In aplicatia software financiar-contabila CIEL V7 poti sa generezi balanta in mai multe moduri. Citeste aici mai multe despre optiunile pe care le ai in ceea ce priveste listarea balantei in CIEL V7

Balanta este elementul de baza folosit in verificarea inregistrarilor si este bine sa fie generata, si arhivata, lunar.

CIEL V7 iti permite sa exporti balantele in formatul dorit: .pdf, .excel etc.

6.Verificarea soldurilor din balanta presupune compararea lor cu alte evidente.

De exemplu, pentru a verifica soldul 5311 folosesti registrul de casa, conturile la banci le verifici folosind extrasele de banca, iar soldurile la funizori folosind lista facturilor neplatite.

CIEL Gestiune comerciala V7 iti pune la dispozitie o gama extinsa de rapoarte pe care le poti utiliza pentru a efectua aceste verificari:

3

Asadar, pentru a avea o inchidere de luna usoara si completa este bine sa detii o procedura de inchidere in care detaliezi pasii pe care trebuie sa ii urmezi. In plus, asa cum am aratat, trebuie sa ai in vedere automatizarea proceselor atat pentru a beneficia de eficienta crescuta, cat si pentru a reduce riscul de eroare.

Logo Ciel

Articole similare